DOMÁCÍ  ŠKOLA

Práci zadávám vždy  v pondělí a ve středu.
(v pondělí ČJ, M a AJ, ve středu ČJ, M a VL)
 
 

___________________________________________________________________________________

 
 

Týden od 20. 4. do 24. 4.

 
Pondělí 20. 4.
 
 

ČESKÝ JAZYK

 

Zájmena

 

DRUHY ZÁJMEN - s učivem jste se ještě nesetkali.

 
 

Rozlišujeme sedm druhů zájmen. Podívej se do učebnice na stranu 102. Přečti si ji.

Vyzkoušej si (dobrovolný úkol):

 www.ucirna.cz/cestina/zajmena_druhy.php

 

 

Dnes se zaměříme na OSOBNÍ ZÁJMENA.

Skloňování zájmen - JÁ, TY, SE.

 

Učebnice s. 103 - do ČJ - Š si opiš oranžovou tabulku se skloňováním zájmen.

Pozor: zájmeno se nemá tvar v 1. pádě.

 

Pročti si žlutou tabulku uprostřed stránky.

 
 

Učebnice s. 104 cv. 4 - napiš také do ČJ-Š (pod opsanou tabulku).

 
Zmatek v pravopisu nastává u tvarů zájmene JÁ - (píšeme ve 2. a 4. pádu) a mně (píšeme ve 3. a 6. pádu).
 
Nabízím pomůcku - snad srozumitelnou :-)
 
Všichni se ____ bojí. (doplň nebo mně)
Pomůcka: Do věty doplň slovo Vašek.
Všichni se Vaška bojí.
(Vaš-ka - slovo má dvě slabiky, doplním - dvě písmena)
Všichni se bojí.
 
Vyprávěj si o ____. (doplň nebo mně)
Pomůcka: Do věty si doplň slovo Vašek.
Vyprávěj si o Vaškovi.
(Vaš-ko-vi - slovo má tři slabiky, doplním mně - tři písmena)
Vyprávěj si o mně.
 
 

Učebnice s. 104 cv. 5 - napiš také do ČJ-Š.

Zaměř se na rozdíl SEBOU S SEBOU.

Tabulka na s. 104.

Je třeba si pamatovat, že S SEBOU píšeme ve významu vzít si s sebou, nést s sebou.

Příklad:
 
Vezměte si s sebou svačiny.
My tě s sebou nechceme.
Stan si s sebou neber.
 
ALE:
 
Kapr sebou házel.
Nevrť pořád sebou.
Mám vše před sebou.
 
 

PS s. 18 - cvičení 1, 2 a 3.

 
Cvičení 1 - nápověda:
Pracuj podle opsané tabulky z učebnice.
Jak pracovat - vzor:
Vyprávěj mi něco o _______ (se).
Vyprávěj mi něco o sobě.
 
Bez ______ (ty) tam určitě nepůjdu.
Bez tebe tam určitě nepůjdu.
 

 

Vypracované úkoly v ČJ - Š a PS pošli ke kontrole.

Prosím, posílejte, až budeme mít všechna cvičení v ČJ - Š a všechna cvičení v PS. Neposílejte cvičení jednotlivě. Děkuji.
 
 

 
 
 

Dobrovolné úkoly. Práce s kontrolou.

Procvičuj pravopis

 www.skolasnadhledem.cz/game/4961

www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5e9d3a4622733

 
 

Chybí ti čtení?

Šumava www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5e9d39ead3e19

 
 
 
 
 

MATEMATIKA

 

Ověřovací cvičení

Vypočítej písemně a proveď zkoušku:

(do M - Š)

 

66 497 : 18 =              320 022 : 46 =

91 362 : 34 =              517 393 : 24 =

96 247 : 13 =           1 354 712 : 14 =                

 
 

JEDNOTKY OBSAHU

Podívej se na video - převod jednotek obsahu = plošných jednotek.

 
 
 
a - označení pro ar
ha - označení pro hektar
 
Sleduj bílou tabulku.
Začni u m2 a jdi po šipkách.
 
1 m2 = 100 dm2
1 m2 = 10 000 cm2 (jako 100 . 100)  
1 m2 = 1 000 000 mm2 (jako 100 . 100 . 100)
 
Můžeme tedy říct:
1 m2 = 100 dm2 = 10 000 cm2 = 1 000 000 mm2    
                                 
 
 

1 dm2 = 100 cm2 = 10 000 mm2

1 cm2 = 100 mm2

1 ar = 100 m2

1 ha = 100 a = 10 000 m2

 
 
 
M PS s. 16 (cvičení 1 až 6)
 
 
Ověřovací cvičení a PS s. 16 pošli ke kontrole. Děkuji.
 
 
 
 
 

ANGLICKÝ JAZYK

 
 

Nejprve se podívej do DOMÁCÍ ŠKOLY pod odkaz ANGLICKÝ JAZYK.

 
 

Přepiš si do velkého sešitu tabulku i nadpis:

 
 

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ

 

I, you, we, they

He, she, it

play

plays

get

gets

listen

listens

take

takes

like

likes

start

starts

read

reads

watch

watches

brush

brushes

finish

finishes

go

goes

do

does

have

Pozor:       has

 

Pod přepsanou tabulku napiš nedokončené věty z učebnice na s. 45 ze cvičení 3a.

 

Vzor: přečteš si: I play football.    Napíšeš: She plays tennis.

   

Řešení (od druhé věty):

 

He has training. (trainig = trénink)

He watches DVDs.

She goes to dance school.

 
 

Učebnice s. 45 cv. 5b - tvoříš záporné věty - piš celé věty, stále do velkého sešitu.

Musíš vědět, kdy použiješ DON´T a kdy DOESN´T.

 
 
Pokud si nejsi jistý/á,  podívej se opět do DOMÁCÍ ŠKOLY do odkazu ANGLICKÝ JAZYK.
 
Nejprve se snaž sám/sama. Pak si udělej kontrolu.
 
 

Řešení (uvádím pouze doplňovaná slova ve větách):

1. don´t
2. doesn´t
3. don´t
4. doesn´t
5. doesn´t
6. don´t
7. don´t
 
 

PS s. 37

5a - Poslech - Co dělá Billy?

 

Podle poslechu si doplň tabulku.

Nejprve se snaž sám/sama. Pak si udělej kontrolu.
 
 
 

Řešení

 

5b - Napiš věty podle doplněné tabulky.

Nápověda:
V kladných tvarech si ohlídej přidání -s nebo -es ke slovesu (píšeš o Billovi - tedy o 3. osobě, č. j.)
V záporných tvarech používej doesn´t.
 
 

Cvičení 6 - oprav věty podle obrázku.

Nápověda:
Přelož si větu v obrázku.
Dobře se podívej, v jaké osobě píšeš větu.
 
 
 

PS s. 38 - křížovka

 
 

Práci z pracovního sešitu (s. 37 a 38) pošli ke kontrole.

 
 
 
 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Týden od 14. 4. do 17. 4.

 
Středa 15. 4.
 
 

ČESKÝ JAZYK

 

Dnes se podrobněji začneme zabývat třetím slovním druhem -  ZÁJMENY.

 

Učebnice s. 101 - cv. 1 - pročti si podtržená slova v textu, seznam se se žlutou tabulkou.

Pozornost věnuj i cv. 2.

 

Cvičení 3 na straně 101 napiš a podtrhni zájmena (do ČJ - Š).

 

Pokud si nebudeš jistý, nápovědu hledej v přehledu zájmen na straně 102.

 

PS s. 16

 

Napsané cvičení ze s. 101 a stránku 16 v PS pošli ke kontrole.

 
 
 

MATEMATIKA

 

Nejprve se podívej do odkazu NAUČ SE NOVÉ pod DOMÁCÍ ŠKOLOU.

Připomeneš si, co už umíš a naučíš se i nové.

 

Videa jsou návodem k úkolům v PS.

 

M PS s. 47 - cvičení 1 - písm. a) až h). Ve cv. 2 stačí písm. a) až d). 

Cv. 3 převody - ještě NE.

 

Nápověda pro stranu 47.

 

 

M PS s. 48 - cvičení 5, 6, 7, 8, 9.

 

Vzor pro cv. 5:

a) a = 7 cm

    S = a . a

    S = 7 . 7

    S = 49 cm2

 

Vzor pro cv. 7:

a) a = 9 cm, b = 6 cm

    S = a . b

    S = 9 . 6

    S = 54 cm2

 

 

Stránky 47 a 48 v PS pošli ke kontrole.

 
 
 

VLASTIVĚDA

 
 

Dnes PLZEŇSKÝ KRAJ.

Pracujte podobně jako u Jihočeského kraje.

 

Podívej se na video v učebnici (ještě připomínám - odkaz na učebnici je hned na začátku DOMÁCÍ ŠKOLY).

 

Můžete pracovat i s informacemi v učebnici na s. 12 a 13.

 

Další videa (doporučuji také):

 
 

 

Do malého sešitu vlastivědy napiš vše, co je vyznačeno modře v následujících pokynech.

Informace čerpej z videa nebo z textu v učebnici.

 

Nadpis: PLZEŇSKÝ KRAJ

Krajské město: ........................

Další velká města:.....................

            

Zemědělství:  .................. (dohledej, pracuj s textem)

 

Průmysl:  ........................ (dohledej, pracuj s textem)

 
 

Nalep vystřiženou mapu.

V ní si vyznač:

  1. žlutou barvou krajské město.

  2. modře obtáhni vodní plochy (řeky, nádrže, jezera)

  3. vyznač pohoří (Šumavu, Český les a Plzeňskou a Středočeskou pahorkatinu)

  4. popiš sousední kraje a stát.

 

 

K nalepené mapě pojmenuj místa pod čísly 1 až 10.

  1. __________ Pod číslem 1., 2., a 3. jsou názvy řek. Na soutoku řeky Úslavy a právě těchto řek leží město Plzeň. Soutokem těchto čtyř řek vzniká řeka Berounka.

  2.  _________

  3. __________

  4. __________ - nejvyšší vrchol Šumavy (na území ČR)

  5. __________ - nejvyšší vrchol Českého lesa

  6. __________ - centrum Chodska

  7. __________ - město, které je nazýváno "bránou Šumavy"

  8. __________ - vodní hrad

  9. __________ - nejrozsáhlejší zřícenina v ČR, Jan Žižka zde přišel o druhé oko

  10. __________ - ledovcové jezero, u nás nejhlubší a největší jezero.   

 
 

Hotové poznámky ke kraji pošli ke kontrole do konce tohoto týdne. Děkuji.

 
 
 
___________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
Úterý 14. 4.
 

ČESKÝ JAZYK

 

Podmiňovací způsob - PS s. 13.

Cvičení 1 a 2.

 

U cvičení 1 nepřehlédni písm. a) a b).

 

Ve cv. 2 si dejte pozor na správné tvary podmiňovacího způsobu - bych, bys, byste, bychom....

 
 
 

Slovesa - opakování - PS s. 13.

Cvičení 1 - jen doplň i,í/ y, ý. Ze cv. 1 splň pouze úkol b) a c). Kdo chce, může kreslit podle zadání úkolu d).

 

Nápověda pro písm. c): gramatické kategorie sloves píšeme v pořadí: osoba, číslo, způsob, čas.

 
 

Prosím, stránku 13 dnes odešli ke kontrole.

 
 

Minulý týden jsem posílala dva kvízy z českého jazyka. Těm, kteří je nevyplnili, pošlu kvízy ne e-maily ještě jednou. Prosím o vyplnění.

Vyzkoušej si, jak jsi zvládl učivo z českého jazyka.

 
 
 
 
 

MATEMATIKA

 

V PS na s. 11 vypočítej sloupeček. Hotové už máš cvičení 7, 8, 10, 11, 12 (zbylá cvičení vynecháme).

 

Stránku dnes pošli ke kontrole.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Týden od 6. 4. do 10. 4.

 
 
Středa 8. 4.
 

Milé děti, blíží se Vám velikonoční prázdniny.

Proto dnes z českého jazyka a matematiky dávám méně práce. Práce z vlastivědy vás snad s videem bude těšit.

Ozvu se až v úterý 14. 4.

Přeji Vám hezké prázdniny!

 
 

ČESKÝ JAZYK

Učebnice s. 97 - PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB

Do sešitu ČJ - Š si zapiš vše modré:

 

Podmiňovací způsob

 

Skládá se z příčestí minulého a pomocného slovesa být ve tvarech:

bych (____________, ____________)

 

pracuj s učebnicí na s. 97 a doplň si slova do závorek

 

bys (____________, ____________)

by (____________, ____________)

 

bychom (___________, ____________)

byste (___________, ____________)

by (___________, ____________)



Máme dva typy podmiňovacího způsobu:

1. přítomný - volal bych

2. minulý - byl bych volal



 

Ze strany 97 si opiš tabulku s přehledem tvarů podmiňovacího způsobu.

 
 

Práci POŠLI ke kontrole. Nejlépe hned dnes. Blíží se prázdniny!

 
 
 
 
 

MATEMATIKA

 

PS s. 11

jen tato cvičení - cv. 7, 8,  pak 10, 11, 12

NEPOSÍLEJ, pošlete až s dalšími hotovými úkoly.

 
 
 
 

VLASTIVĚDA

Učebnice s. 10 a 11 - JIHOČESKÝ KRAJ

Pro práci doporučuji použít video z on-line učebnice (s. 10, 11) - staženo hned v úvodu DOMÁCÍ ŠKOLY.

Video najdeš pod druhým malým černým symbolem kamery (druhá značka při levém okraji).

Informace můžeš vyhledávat i přímo ve tvé učebnici.

 
 

Pro zájemce přidávám ještě další krátký odkaz (doporučuji, jsou zde další informace)

 
 

Instrukce k práci:

Tentokrát vás povedu v tom, co byste měli udělat.

Vše uvidíš i uslyšíš ve videu v učebnici nebo si sám přečteš.

 

Do malého sešitu vlastivědy napiš

 

JIHOČESKÝ KRAJ (nadpis)

krajské město : _______________ (doplň si)

další velká města: ____________________ (doplň šest měst)

 

Vystřihni si mapu z přílohy v PS, nalep ji do sešitu.

Sleduj video z učebnice, pracuj s textem v učebnici na s. 10 a 11.

 

V nalepené mapě

  1. vyznač žlutou barvou krajské město 

  2. popiš kraje, které sousedí s Jihočeským krajem

  3. povrch - vyhledej 5 údajů z videa (popř. z učebnice), sám si zakresli Novohradské hory. Používej odstíny hnědé barvy.

  4. vodstvo - modře obtáhni řeky, nevynechej oblast rybníků.

  5. zemědělství - ___________________ (napiš pod mapu, dohledej si informace)

  6. průmysl - ______________________ (napiš pod mapu, dohledej si informace)

  7. Pozorně si prohlédni vystřiženou mapu. Jsou na ní čísla 1 až 10. Popiš, co čísla označují, napiš si do sešitu.

Informace vyhledávej v mapě v učebnici na s. 10, vysvětlivky značek z mapy najdeš na začátku učebnice.

 

Nápověda pro práci:

1. řeka ________________ (pravý přítok řeky Vltavy) Omlouvám se, udělala jsem dodatečnou opravu.

2. řeka ________________ (rýžování zlata)

3. nádrž _______________ (největší přehrada ČR)

4. _____________ prales

5. Hrad a zámek _____________ (UNESCO)

6. most v ____________ (nejstarší kamenný most v ČR)

7. město _____________ (město husitů)

8. Zámek ____________

9. rybník ____________ (největší rybník ČR)

10. Holašovice - náves (památka UNESCO)

Holašovice

 

 
 

Práci POŠLI ke kontrole.

 
 

 Boubínský prales www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126666764-toulava-kamera/205411000320703/obsah/119124-boubin   

 
 

 

         

___________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
 
Pondělí 6. 4.

ČESKÝ JAZYK

 

Dnes si procvičíme učivo z minulého týdne - SLOVESA - ZPŮSOB OZNAMOVACÍ.

Prosím, úkoly vypracuj do sešitu ČJ-Š. Začni psát na volnou dvoustranu.

Připrav si tabulky, které doplníš.

Pokud váháš nad správností doplněných slov, najdi si nápovědu v učebnici (od s. 88).

 

 

BÝT - čas přítomný

VOLÁ -  čas přítomný

č. j.     1. os.

jsem

 

           2. os.

 

 

           3. os.

 

volá

č. mn. 1. os.

 

 

             2. os.

 

 

             3. os.

 

 


  Minulý čas - sloveso BÝT, zvratná slovesa ČESAT SE  a ZPÍVAT SI.

 

BÝT  - čas minulý

ČESAT  SE – čas minulý

ZPÍVAT SI – čas minulý

č. j.      1. os.

 

česal jsem se

 

            2. os.

 

 

 

            3. os.

 

 

 

č. mn.     1. os.

byli jsme

 

 

            2. os.

 

 

 

            3. os.

 

 

zpívali si

 

 


Přepiš a doplň toto cvičení do ČJ - Š.

Doplň vhodné slovo: JSEM - SEM / JSI - SI.

 

Poběžte rychle _____ ! Dnes _____ zaspal. _____ si nesedej! Proč _____ nepřišel? Vezmi _____ tu modrou čepici. Pojď _____ se mnou hrát! Vždy _____ ji měl rád. Proč _____ tak pyšná, Lucie? Děti pobíhaly _____ a tam. _____ zvyklý vstávat v sedm hodin. Přej _____ něco, rybáři! Ty _____ mě ale polekal! Obleč _____ šálu a rukavice. Napsal _____všechny úkoly. Kdo_____? Nevím _____ rady. _____ je vstup zakázán. Co _____ o tom myslíš? Ty _____můj nejlepší přítel. Nikomu ____  nechtěl ublížit.

 
  • Práci ze školního sešitu pošli ke kontrole nejpozději ve středu.

 
 

Učebnice - ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB.

Pročti si tabulku na s. 95

Uč. s. 95/2 - napiš do školního sešitu.

  • Práci ze školního sešitu pošli ke kontrole nejpozději ve středu.

 

 

Ps s. 12/ jen cv. 1 a 2.

  • Rozkazovací způsob je opakování. Proto  řešení s. 12 v PS  uveřejním na stránkách v HODNOCENÍ UČIVA  pod odkazem SAMOSTATNÁ KONTROLA. NEPOSÍLEJ.

 
 
 

MATEMATIKA

 
 

M PS s. 9.

  • Pošli ke kontrole nejpozději ve středu.

 

 

 

ANGLICKÝ JAZYK

Tvoření záporných vět z minulého týdne jste zvládli skvěle.

Dnes pokračuj s naučenými větami z minulého týdne.

 

Dokonči si cvičení v PS s. 35/5 (někteří už udělali).

 

Př. I get up at half past eight. I have breakfast at eight o´clock. .....

 

FREE TIME.

 

Učebnice s. 44  - pročti si cvičení 1 a  2.

Potěší Tě, že slovíčka už znáš. Pokud potřebuješ, použij slovníček v PS na s. 83.

 

Cvičení 2 jsou tři krátké texty. Pročti si je a pak přiřaď Molly, Kirkovi a Eddiemu předměty z obrázků nad texty (každému  tři). Nemusíš nutně rozumět všemu. Zaměř se jen na to, co potřebuješ zjistit.

 

Ke jménu přiřaď pouze písmeno věci, řešení najdeš v DOMÁCÍ ŠKOLE pod odkazem ANGLICKÝ JAZYK.

 

Podívej se do NAUČ SE NOVÉ pod odkaz ANGLICKÝ JAZYK.

 
 

AJ PS s. 36 - pouze cv. 1, 2, 3 (cv. 4 NE!)

 
Nápověda: Do cv.2 máš přiřadit slova ze cv. 1, ve cv. 3  pod obrázky piš věty s použitím slov PLAY, GO nebo COLLECT.
 
 
 
  • Práci v pracovním sešitě pošli ke kontrole nejpozději v pátek.

 
 
 
 
 
 
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
 
 

Týden od 30. 3. do 3. 4.

 
 
 
Středa 1. 4.
 

ČESKÝ JAZYK

 

Uč. s. 90 - Čas budoucí

Podívej se na oranžovou a žlutou tabulku.

Nauč se, co je to složený a jednoduchý tvar sloves

(možná si vzpomeneš, že už jsme si říkali).

 

Uč. s. 93 a s. 94 - Čas minulý - tabulky.

Více pozornosti věnuj tabulce na s. 94.

 
  • POZOR! BUDE SE TI HODIT!

Často se u zvratných sloves v minulém čase dělají chyby ve 2. osobě č. j.

oblékat se - 2. os, č. j. čas minulý - OBLÉKAL SES

hrát si - 2. o., č. j., čas minulý - HRÁL SIS

 

PS s. 10 cv. 1 a 2 (cv.3 vynech) - NEPOSÍLEJ, ŘEŠENÍ DÁM NA KONCI TÝDNE NA STRÁNKY.

 

s. 11/1, 2 a 3 - POŠLI NEJPOZDĚJI V SOBOTU.

 
Nápověda pro PS s. 11:
 
  • Gramatické kategorie podstatných jmen jsou: pád, číslo, rod, vzor
  • Gramatické kategorie sloves jsou: osoba (1., 2. nebo 3.), číslo (jednotné nebo množné), způsob  (oznamovací, rozkazovací nebo podmiňovací), čas (minulý, přítomný nebo budoucí.

          Vzpomeň si - vzor: učí se - 3. os., č. j., způsob. oznam., čas přítomný

  • Rada pro cv. 3: Rozkazovací věty nejdou převést do času minulého.

                                Ještě jedna nápověda:  Totéž platí i pro věty přací.

 
 
 
 

MATEMATIKA

 

Připomeň si jednotky délky.         (Stranu 9 zatím vynecháme.)

PS s. 10 (cv. 4 můžeš vynechat), ODEŠLI ke kontrole.

 
 
 

VLASTIVĚDA

 
Pátek 3. 4. NOVÁ INFORMACE
 
Nakladatelství Nová škola umožnilo sdílet potřebnou učebnici. Udělala jsem to. Snad se Vám učebnice naší vlastivědy spustí .
 
Odkaz:
 
___________________________________________________________________________________________________________________________
 
Původní informace ze středy 1. 4.
Nabízím využití naší učebnice on-line z nakladatelství Nová škola. K tématu jsou připravená hezká videa.
Služba je momentálně bezplatná, je zapotřebí se zaregistrovat.
Návod k instalaci je na stránkách.
Po přihlášení:
Zvolíte si katalog, vyhledáte naší vlastivědu. VLASTIVĚDA 5 ČESKÁ REPUBLIKA (modrá učebnice).
Videa k tématu jsou vždy na stránce vlevo pod symbolem malé černé kamery.
________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Podívej se na Prahu a Středočeský kraj.

 
Vzkaz: Ať dělám, co dělám, Praha se mi nechce spustit. Možná budete šikovnější.
Vložím sem  co nejdříve jiné video o Praze.
 
PRAHA - další nabídka videa

 

 
STŘEDOČESKÝ KRAJ - další nabídka videa
 
 

Do sešitu:

z PS z přílohy vzadu si vystřihni mapu Středočeského kraje.

Do malého sešitu napiš název kraje, po něj nalep mapu.

V mapě si vyznač údaje z textu v učebnici ze strany 8. Tvoje černobílá mapa by barvami měla odpovídat mapě v učebnici (např. nížiny zeleně, vrchoviny - hnědou, řeky obtáhni modře, zvýraznit si můžeš i větší města atd.).

Barvení ti pomůže vnímat údaje v mapě pozorněji.

Pod mapu si napiš tři zajímavosti - např. památky, průmyslové závody ....

 
Příští týden si ráda prohlédnu vaši práci.
 
 
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
Pondělí 30. 3.
 

ČESKÝ JAZYK

 

Ověřovací cvičení - uč. ČJ s. 83/8.

Piš podle vzoru: Hladoví (mladí) šakali - je to pro mě jediná kontrola, že dokážeš správně používat vzory přídavných jmen.

Cvičení pošli ke kontrole nejpozději ve středu.

 

V učivu se zaměříme tentokrát na slovesa.

Učebnice na s. 85  nabízí v přehledných tabulkách zopakování toho, co byste měli znát. Pozorněji si přečti přehled na s. 86 (možná už někdo zapomněl) a na s. 87.

 

Osoby sloves - připomenutí: v nabídce DOMÁCÍ ŠKOLA zvol odkaz NAUČ SE NOVÉ.

 

PS - dokonči rozdělanou s. 8, s. 9/2, 3, 4, 5 (cv. 1 vynech).

Vzpomeň si, že v koncovkách sloves v přítomném čase se píše vždy i/í - vozí, chválí, chválím, cvičíme ....

Práci v PS neposílej. Až budeš mít, zkontroluj si v nabídce HODNOCENÍ PRÁCE pod odkazem SAMOSTATNÁ KONTROLA (učivo je připomenutím již naučeného).

 
 
 

MATEMATIKA

Dokonči PS s. 7 (jen 11, 12, 13, 15, zbytek cvičení už máme). Stránku pošli ke kontrole do středy

 

PS s. 46 (cvičení 5 až 10)  Neposílej, zkontroluješ si podle SAMOSTATNÉ KONTROLY.

Vzor pro cv. 5 a 6. Tento zápis dodržuj!

cv. 5 a) a= 6 cm

           o = 4 . a    (za písmeno a dosaď rozměr strany)

           o = 4 . 6

           o = 24 cm

          

cv. 6 a) a = 7 cm, b = 5 cm

           o = 2 . (a + b)

           o = 2 . (7 + 5)

           o = 24 cm

 
 
 
 

ANGLICKÝ JAZYK

 

Téma: MY DAY

          (s většinou slovíček jste se už setkali)

            Využij odkaz ANGLICKÝ JAZYK,

            je pod DOMÁCÍ ŠKOLOU.

             (v DOMÁCÍ ŠKOLE je především jen zadaná práce)

 

Uč. s. 42. Pročti si věty pod obrázky. Zaměř se na modrý text.

Využít můžeš i slovníček v PS s. 83.

PS s. 34 (pracuj s pomocí učebnice). Neposílej, zkontroluješ si

v SAMOSTATNÉ KONTROLE.

 
V druhé polovině týdne:
 

PRESENT SIMPLE - označení pro přítomný čas prostý - nelekej se označení.

(používáme, když mluvíme o věcech, které se dějí opakovaně)

 

Uč. s. 43 cv. 3b - stále pracuješ s větami ze s. 42. Uč. 43 cv. 5a

Zkus si doplnit chybějící slovesa do vět. Piš třeba na papír.

Kontrola a další důležité informace jsou pod odkazem ANGLICKÝ JAZYK.

 

PS s. 35/3 (používej naučené), 4 (vyzkoušej si opět poslech). Pošli ke kontrole nejpozději v sobotu.

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Týden od 23. 3. do 27. 3.

 

 
25. 3.
 

ČESKÝ JAZYK

1. Procvičovací cvičení - přídavná jména přivlastňovací

    Cvičení přepiš, za přídavná jména napiš tvar vzoru.

    Používej přehled vzorů v učebnici na s. 79.

    Vzor: strýčkovy (otcovy) bačkory

 

Malířov_  výkresy, sousedčin_ děvčata, s matčin_m_  přítelkyněmi, Honzíkov_  vlasy, strýčkov_  sourozenci, dědečkov_  brýle, sportovcov_  výkony, Micčin_  koťata, Zdenčin_  bratři, tetin_  knihy, Petrov_  záliby, hudebníkov_  nástroje, sedlákov_  koně (1. pád), kuchařčin_  recepty.

 

2. Přídavné jméno podtrhni. Urči druh přídavného jména

    (př. jm. tvrdé, měkké nebo přivlastňovací).

    Doplň vynechaná písmena.

 

     Vzor: dravý sokol - př. jm. tvrdé


hověz_  guláš - ________________________

bukov_  les - __________________________

kapitánov_  rozkazy - ___________________

hus_  brko - ___________________________

roztomil_  pejsek _______________________

 
 

3. Pracovní sešit s. 7/3, 4.

 

Napsaná cvičení 1 a 2 + dva úkoly z PS pošli ke kontrole nejpozději v sobotu 28. 3. Děkuji.

 

Příští týden bude ověřovací cvičení na přídavná jména tvrdá

a měkká.

Čekám, až budu mít všechna procvičovací cvičení z tohoto týdne.

Můžeš také procvičovat na našich stránkách.

 

 

MATEMATIKA

Obvody geometrických útvarů

(už jsme si vše říkali)
 

Většina z vás - učebnice s. 124 a 125, děti s novou učebnicí  vyhledají podle názvu kapitoly.

(Pro děti s novou učebnicí:

na naší s. 124 je obrázek tří dětí - Petra, Karla a Adama, na s. 125 je záhon

s tulipány).

 

Na stránkách si pročti barevné rámečky.

Prosím, pro výpočet obvodu (označ malým psacím o) čtverce a obdélníku používej vzorce:

čtverec       o = 4. a           

obdélník     o = 2 . (a + b)

 
 

PS s. 45

U úkolů 2 a 4 vždy nejprve napiš vzorec pro výpočet.

Pak do vzorce dosaď čísla podle zadaných rozměrů a vypočítej.

 
Vzor: strana čtverce:   a = 9 cm
         o = 4. a       o = 4 . 9       o =  36 cm
 

Hotovou stránku v PS pošli ke kontrole (nejpozději v sobotu 28. 3.).

 
 
 

VLASTIVĚDA

 

Zkontroluj si sám:  PS s. 28/4

 
1. Šumava          5. Jizerské hory    9. Nízký Jeseník
2. Český les        6. Krkonoše        10. Moravskoslezské Beskydy
3. Krušné hory    7. Orlické hory     11. Bílé Karpaty
4. Lužické hory    8. Hrubý Jeseník  12. Českomoravská vrchovina
 

Dobrovolný úkol:

Získej jedničku!  (Někomu by se hodně hodila!)

Pracuj s mapou a ke každému pohoří vyhledej nejvyšší vrchol a napiš jeho název.

Práci odešli.

 

PS s. 29. Pracuj s mapou.

Nápovědu najdeš i v učebnici na s. 72 (přehled učiva). Snad máme všichni stejné vydání učebnice.

 

Práci neposílej. Příští týden zveřejním řešení.

 
 
 
23. 3.
 

Český jazyk

Procvičovací cvičení

Hlídej si přídavná jména tvrdá (mladý, mladá, mladé) a přídavná jména měkká (jarní)
Za každé přídavné jméno napiš správný tvar vzoru!!
Př.: rychlí (mladí) běžci
 

Neobvykl_  dárek, ryz_  zlato, drz_  lidé, pštros_  vejce, ryb_  polévka, čokoládov_  dort, koz_ sýr, se zdrav_m  rozumem, s mal_m_  dětmi, bez ciz_ch  věcí, na rozlehl_ch  stepích,   včel_  med,   rychl_m  během,      v dubov_ch  lesích, lv_   řev, vepřov_  řízek, hověz_  vývar, vesel_  žáci, velkolep_  plán, vytrval_  déšť.

 

ČJ uč. s. 79 - nově (koukni do odkazu Nauč se nové).

 

Uč. 80/2 napiš.  Změna! - nepiš, projdi jen ústně s pomocí tabulky na s. 79.

 
Nápověda k 80/2: Sestřin kamarád (č. mn., p. 3)
1. sestra - rod ženský, proto vzor matčin
2. kamarád - rod mužský živ., mám hledat v č. mn., 3. pád - to je matčiným
proto matčiným kamarádům - sestřiným kamarádům
 

PS s. 6

 
 

Všechny hotové úkoly pošli ke kontrole nejpozději

ve středu 25. 3.

 
 

Matematika

 

PS s. 5 a 6

Zaměřeno hlavně na písemné dělení. Když ti něco nepůjde, i příklad s chybou pošli na e-mail, poradím ti.

 

Prosím, až budeš počítat písemné dělení dvojciferným dělitelem v M PS, používej pouze naučený zkrácený zápis.

 

Všechny hotové úkoly pošli ke kontrole nejpozději

ve středu 25. 3.

 
 
 
 

Anglický jazyk  moje skupina

 

Prosím, odešli ke kontrole hotový PS s. 32.

 
 

Pročti si texty v učebnici na s. 41. Pozornost věnuj tabulce

ve cv. 5.

S pomocí mojí nápovědy si ji napiš do sešitu.

 

Nápověda:

Předložky on a at se používají v souvislosti s vyjádřením času.

Předložka on se používá u dnů v týdnu.

Předložka at se používá při vyjádření času podle hodin.

 

Př. on Monday ,  at four o´clock

 
 

V PS si pročti s. 75 přehled 4.1 a 4.2.

PS s. 33.

 

Písemně vypracované úkoly pošli ke kontrole nejpozději do pátku 27. 3.

 
 
 
 
____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
 

Týden od 16. 3. do 20. 3.

Práci zadám v pondělí a ve středu.
 
 

18. 3.

 

Český jazyk

 

Uč. s. 77 - Skloňování přídavných jmen měkkých - pročíst.

Uč. 78/4 napiš a odešli ke kontrole na naseackodoma@centrum.cz  nejpozději v pátek 20. 3. Za doplněné přídavné jméno dej vždy do závorky správný tvar vzoru.

 

Př. Od rybníka bylo slyšet žabí (jarní) kvákání.

 

PS s. 5. (U cvičení 1 a 4 používej tabulku v učebnici na s. 77). Hotovou stránku pošli ke kontrole na

naseackodoma@centrum.cz nejpozději do konce tohoto týdne.

 
 
 
 

Matematika

PS s. 8/4, 5, 6 a na straně 7 sloupeček při okraji. Strana 6/9.

Pokračuj v písemném dělení. Vyzkoušej si tyto příklady. U každého proveď zkoušku.

 

44 516 : 21 =

39 641 : 69 =

38 751 : 99 =

 

Pošli ke kontrole hotovou stranu 8 v PS a výpočty tří příkladů na písemné dělení do konce tohoto týdne.

 

 

Vlastivěda

Zopakuj si názvy pohoří České republiky. PS s. 28/4. Při práci můžeš použít mapu.

 

 

Anglický jazyk

Moje skupina - věřím, že se vám podařilo zopakovat si čas. To samozřejmě mohly i děti z druhé skupiny!

Teď si vyzkoušej PS s. 32 (může se ti hodit obrázek ze cvičení 1 v učebnici na s. 40). Udělej, co zvládneš.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Přírodověda

 

Paní učitelka posílá informace k učivu přes Bakaláře. Pokud byste měli problémy s jejich nalezením, napište do Dotazů k učivu na našich stránkách nebo mě kontaktujte (sms, e-mail - naseackodoma@centrum.cz).

Práce z přírodovědy bude zadávaná vždy v pondělí.

 

Český jazyk

16. 3.

Zopakuj si

Umíš třídit přídavná jména na

- 1. tvrdá (vzor mladý) -  v 1. pádě čísla jednotného mají zakončení v rodě mužském -ý, v rodě ženském -á, v rodě středním -é.

Příklad: veselý muž, veselá žena, veselé dítě.

- 2. měkká (vzor jarní) - v 1. pádě čísla jednotného mají zakončení ve všech rodech -í

Příklad: cizí muž, cizí žena, cizí dítě

- 3. přivlastňovací

Příklad: Pavlův, Lenčina, tatínkův ...

 

Dnes ještě přídavná jména tvrdá - vzor mladý.

Ověřovací cvičení - cvičení napiš na papír, práci vyfoť a pošli na e-mail: naseackodoma@centrum.cz do středy 18. 3. do 20.00 hod.

Napiš podle vzoru: zdrav_ sportovec - napiš zdravý (mladý) sportovec

 

Nov_  den, s mil_m_  hosty, škodliv_  hmyz, poctiv_  žáci, pod štíhl_m_  topoly, prav_  včelí med, vesel_  lidé,  obětav_  zachránci, v rozsáhl_ch borov_ch lesích, pomal_  jako hlemýžď, s leskl_m_  perlami, rozpustil_  chlapci, tříhlav_  draci, sychrav_  podzim, bíl_  dům.

 

ČJ uč. 75/6 - používej žlutou tabulku. Všímej si, jak se mění souhlásky. Stejně napiš cv. 7. Napiš  k ověřovacímu cvičení. Vše vyfoť  a odešli na naseackodoma@centrum.cz .

 

 
 

Matematika

PS s. 8/1, 2, 3 - jednotky délky.

 

Písemné dělení dvojciferným číslem

Vyzkoušej podle návodu.

 

Odkaz:   www.youtube.com/watch?v=oLYEaE-UYU0

 

Teď počítej ty: 524 : 39 =                   

                              Nejde ti to? Využij nápovědu.

 
 
  Nápověda:
 
1. Zatrhnu číslo 52.
2. 52 : 39 = 1 (odhadem 50 : 40= 1)
3. Počítám od čísla 1 ve výsledku: 1 . 9 (9 je  z čísla 39) = 9
4. 9 a kolik je 12 (ne 2)? To je 3. Číslo 3 napíšeme pod dvojku.
   Jednu desítku si pamatuji.
5. Počítám opět od čísla 1 ve výsledku: 1 . 3 (3 je na místě  desítek u čísla 39) = 3
6. 3 + 1 (jedna desítka, kterou si pamatuji) : 3 + 1 = 4
7. 4 a kolik je 5? To je 1. Jednotku napíšeme pod pětku.
8. Zbytek je 13.
9. Připíšeme ke zbytku číslo 4.
10. 134 : 39 = 3  (odhadem 130 : 40= 3)
11. Počítám od čísla 3 ve výsledku: 3 . 9 (z čísla 39)  = 27
12. 27 a kolik je 34? To je 7. Číslo 7 napíšeme pod čtyřku.
     Pamatuji si 3 desítky.
13. Počítám opět od čísla 3 ve výsledku: 3 . 3 ( z čísla 39) = 9
14. 9 + 3 (tři desítky, které si pamatuji): 9 + 3 = 12
15. 12 a kolik je 13? To je 1. Jednotku napíšeme pod trojku.
16. Zbytek je 17

 

Vyzkoušet si tyto příklady. Počítej se zkouškou.

Ve středu  uveřejním správné řešení. 

Uděláš si učitele sám sobě a můžeš se i ohodnotit.

 

437 : 39 =                    429 : 21 =

538 : 32 =                    316 : 12 =

497 : 64 =                    878 : 19 =

848 : 35 =                    734 : 55 =

 
 
 

Anglický jazyk

Moje skupina - v tomto týdnu si zopakuj hodiny.
 
V druhé polovině týdne zadám cvičení.
 
 
 
 

 

 
 
 
 
______________________________________________________________________________________________________
 
 

Týden od 11. 3. do 13. 3.

 
12. 3. Nápověda k matematice - PS s. 43, 44.

    Zdroj: Geometrie - sada plakátů - STIEFEL EUROCART s. r. o.

 
 

11. 3. 

Vážení rodiče, milé děti,
dnes Vás na našich stránkách informuji o úkolech v  "DOMÁCÍ ŠKOLE".  Pokud by se změnil způsob předávání informací, dozvíte se.
 

Děti, napsané úkoly jsou zatím  do pátku. Stejně, jako kdybychom byli ve škole. Vše je opakování nebo procvičování probraného učiva. V pondělí se ozvu s dalšími úkoly. Vše dělejte průběžně. Nenechte si práci nahromadit!!!

 
Český jazyk - PS s. 4/5, 6. Slovesa s. 8/1, 8/2 jen doplnit y,ý/i, í. Učebnice 85, 86 - pročíst tabulky, 86/3 napsat do ČJ Š, vyznačit pouze zvratná slovesa.
 
Matematika - PS s. 43, 44. Kdo nemá hotové - s. 41 sloupeček. PS s. 6/4, 7, 8, s. 7/14. Ze školního sešitu si ještě jednou zkus vypočítat příklady z poslední hodiny.
 
Anglický jazyk - moje skupina - PS s. 31. Druhá skupina - opakuje si vše probrané do s. 42 v učebnici.
 
 

Připomínám již zadanou práci z úterý 10. 3. 

 

Přírodověda - učebnice strana 41 - 43 (v některých vydáních učebnic do s. 44). Po příchodu do školy bude test (!).

 

Vlastivěda - červená - uč. s. 6, PS s. 21, 27, 28/3.