DOMÁCÍ ŠKOLA
-
VLASTIVĚDA - UČEBNICE
-
www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Vlastiveda5CR/Vlastiveda5CR.mc&pageord=1
-
ČESKÝ JAZYK - UČEBNICE
-
www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Cesky_jazyk5/Cesky_jazyk5.mc&pageord=1
___________________________________________________________________________________
Týden od 20. 4. do 24. 4.
ČESKÝ JAZYK
Zájmena
DRUHY ZÁJMEN - s učivem jste se ještě nesetkali.
Rozlišujeme sedm druhů zájmen. Podívej se do učebnice na stranu 102. Přečti si ji.
Vyzkoušej si (dobrovolný úkol):
www.ucirna.cz/cestina/zajmena_druhy.php
Dnes se zaměříme na OSOBNÍ ZÁJMENA.
Skloňování zájmen - JÁ, TY, SE.
Učebnice s. 103 - do ČJ - Š si opiš oranžovou tabulku se skloňováním zájmen.
Pozor: zájmeno se nemá tvar v 1. pádě.
Pročti si žlutou tabulku uprostřed stránky.
Učebnice s. 104 cv. 4 - napiš také do ČJ-Š (pod opsanou tabulku).
Učebnice s. 104 cv. 5 - napiš také do ČJ-Š.
Zaměř se na rozdíl SEBOU a S SEBOU.
Tabulka na s. 104.
Je třeba si pamatovat, že S SEBOU píšeme ve významu vzít si s sebou, nést s sebou.
PS s. 18 - cvičení 1, 2 a 3.
Vypracované úkoly v ČJ - Š a PS pošli ke kontrole.
Dobrovolné úkoly. Práce s kontrolou.
Procvičuj pravopis
www.skolasnadhledem.cz/game/4961
www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5e9d3a4622733
Chybí ti čtení?
Šumava www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5e9d39ead3e19
MATEMATIKA
Ověřovací cvičení
Vypočítej písemně a proveď zkoušku:
(do M - Š)
66 497 : 18 = 320 022 : 46 =
91 362 : 34 = 517 393 : 24 =
96 247 : 13 = 1 354 712 : 14 =
JEDNOTKY OBSAHU
Podívej se na video - převod jednotek obsahu = plošných jednotek.

1 dm2 = 100 cm2 = 10 000 mm2
1 cm2 = 100 mm2
1 ar = 100 m2
1 ha = 100 a = 10 000 m2
ANGLICKÝ JAZYK
Nejprve se podívej do DOMÁCÍ ŠKOLY pod odkaz ANGLICKÝ JAZYK.

Přepiš si do velkého sešitu tabulku i nadpis:
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
I, you, we, they |
He, she, it |
play |
plays |
get |
gets |
listen |
listens |
take |
takes |
like |
likes |
start |
starts |
read |
reads |
watch |
watches |
brush |
brushes |
finish |
finishes |
go |
goes |
do |
does |
have |
Pozor: has |
Pod přepsanou tabulku napiš nedokončené věty z učebnice na s. 45 ze cvičení 3a.
Vzor: přečteš si: I play football. Napíšeš: She plays tennis.
Řešení (od druhé věty):
He has training. (trainig = trénink)
He watches DVDs.
She goes to dance school.
Učebnice s. 45 cv. 5b - tvoříš záporné věty - piš celé věty, stále do velkého sešitu.
Musíš vědět, kdy použiješ DON´T a kdy DOESN´T.
Řešení (uvádím pouze doplňovaná slova ve větách):
PS s. 37
5a - Poslech - Co dělá Billy?
Podle poslechu si doplň tabulku.
Řešení
5b - Napiš věty podle doplněné tabulky.
Cvičení 6 - oprav věty podle obrázku.
PS s. 38 - křížovka
Práci z pracovního sešitu (s. 37 a 38) pošli ke kontrole.

Týden od 14. 4. do 17. 4.
ČESKÝ JAZYK
Dnes se podrobněji začneme zabývat třetím slovním druhem - ZÁJMENY.
Učebnice s. 101 - cv. 1 - pročti si podtržená slova v textu, seznam se se žlutou tabulkou.
Pozornost věnuj i cv. 2.
Cvičení 3 na straně 101 napiš a podtrhni zájmena (do ČJ - Š).
Pokud si nebudeš jistý, nápovědu hledej v přehledu zájmen na straně 102.
PS s. 16
Napsané cvičení ze s. 101 a stránku 16 v PS pošli ke kontrole.
MATEMATIKA
Nejprve se podívej do odkazu NAUČ SE NOVÉ pod DOMÁCÍ ŠKOLOU.
Připomeneš si, co už umíš a naučíš se i nové.
Videa jsou návodem k úkolům v PS.
M PS s. 47 - cvičení 1 - písm. a) až h). Ve cv. 2 stačí písm. a) až d).
Cv. 3 převody - ještě NE.
Nápověda pro stranu 47.

M PS s. 48 - cvičení 5, 6, 7, 8, 9.
Vzor pro cv. 5:
a) a = 7 cm
S = a . a
S = 7 . 7
S = 49 cm2
Vzor pro cv. 7:
a) a = 9 cm, b = 6 cm
S = a . b
S = 9 . 6
S = 54 cm2
Stránky 47 a 48 v PS pošli ke kontrole.
VLASTIVĚDA
Dnes PLZEŇSKÝ KRAJ.
Pracujte podobně jako u Jihočeského kraje.
Podívej se na video v učebnici (ještě připomínám - odkaz na učebnici je hned na začátku DOMÁCÍ ŠKOLY).
Můžete pracovat i s informacemi v učebnici na s. 12 a 13.
Další videa (doporučuji také):
Do malého sešitu vlastivědy napiš vše, co je vyznačeno modře v následujících pokynech.
Informace čerpej z videa nebo z textu v učebnici.
Nadpis: PLZEŇSKÝ KRAJ
Krajské město: ........................
Další velká města:.....................
Zemědělství: .................. (dohledej, pracuj s textem)
Průmysl: ........................ (dohledej, pracuj s textem)
Nalep vystřiženou mapu.
V ní si vyznač:
-
žlutou barvou krajské město.
-
modře obtáhni vodní plochy (řeky, nádrže, jezera)
-
vyznač pohoří (Šumavu, Český les a Plzeňskou a Středočeskou pahorkatinu)
-
popiš sousední kraje a stát.
K nalepené mapě pojmenuj místa pod čísly 1 až 10.
-
__________ Pod číslem 1., 2., a 3. jsou názvy řek. Na soutoku řeky Úslavy a právě těchto řek leží město Plzeň. Soutokem těchto čtyř řek vzniká řeka Berounka.
-
_________
-
__________
-
__________ - nejvyšší vrchol Šumavy (na území ČR)
-
__________ - nejvyšší vrchol Českého lesa
-
__________ - centrum Chodska
-
__________ - město, které je nazýváno "bránou Šumavy"
-
__________ - vodní hrad
-
__________ - nejrozsáhlejší zřícenina v ČR, Jan Žižka zde přišel o druhé oko
-
__________ - ledovcové jezero, u nás nejhlubší a největší jezero.
Hotové poznámky ke kraji pošli ke kontrole do konce tohoto týdne. Děkuji.
ČESKÝ JAZYK
Podmiňovací způsob - PS s. 13.
Cvičení 1 a 2.
U cvičení 1 nepřehlédni písm. a) a b).
Ve cv. 2 si dejte pozor na správné tvary podmiňovacího způsobu - bych, bys, byste, bychom....
Slovesa - opakování - PS s. 13.
Cvičení 1 - jen doplň i,í/ y, ý. Ze cv. 1 splň pouze úkol b) a c). Kdo chce, může kreslit podle zadání úkolu d).
Nápověda pro písm. c): gramatické kategorie sloves píšeme v pořadí: osoba, číslo, způsob, čas.
Prosím, stránku 13 dnes odešli ke kontrole.
Minulý týden jsem posílala dva kvízy z českého jazyka. Těm, kteří je nevyplnili, pošlu kvízy ne e-maily ještě jednou. Prosím o vyplnění.
Vyzkoušej si, jak jsi zvládl učivo z českého jazyka.
MATEMATIKA
V PS na s. 11 vypočítej sloupeček. Hotové už máš cvičení 7, 8, 10, 11, 12 (zbylá cvičení vynecháme).
Stránku dnes pošli ke kontrole.

Týden od 6. 4. do 10. 4.
Milé děti, blíží se Vám velikonoční prázdniny.
Proto dnes z českého jazyka a matematiky dávám méně práce. Práce z vlastivědy vás snad s videem bude těšit.
Ozvu se až v úterý 14. 4.
Přeji Vám hezké prázdniny!
ČESKÝ JAZYK
Učebnice s. 97 - PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
Do sešitu ČJ - Š si zapiš vše modré:
Podmiňovací způsob
Skládá se z příčestí minulého a pomocného slovesa být ve tvarech:
bych (____________, ____________)
pracuj s učebnicí na s. 97 a doplň si slova do závorek
bys (____________, ____________)
by (____________, ____________)
bychom (___________, ____________)
byste (___________, ____________)
by (___________, ____________)
Máme dva typy podmiňovacího způsobu:
1. přítomný - volal bych
2. minulý - byl bych volal
Ze strany 97 si opiš tabulku s přehledem tvarů podmiňovacího způsobu.
Práci POŠLI ke kontrole. Nejlépe hned dnes. Blíží se prázdniny!
MATEMATIKA
PS s. 11
jen tato cvičení - cv. 7, 8, pak 10, 11, 12
NEPOSÍLEJ, pošlete až s dalšími hotovými úkoly.
VLASTIVĚDA
Učebnice s. 10 a 11 - JIHOČESKÝ KRAJ
Pro práci doporučuji použít video z on-line učebnice (s. 10, 11) - staženo hned v úvodu DOMÁCÍ ŠKOLY.
Video najdeš pod druhým malým černým symbolem kamery (druhá značka při levém okraji).
Informace můžeš vyhledávat i přímo ve tvé učebnici.
Pro zájemce přidávám ještě další krátký odkaz (doporučuji, jsou zde další informace)
Instrukce k práci:
Tentokrát vás povedu v tom, co byste měli udělat.
Vše uvidíš i uslyšíš ve videu v učebnici nebo si sám přečteš.
Do malého sešitu vlastivědy napiš
JIHOČESKÝ KRAJ (nadpis)
krajské město : _______________ (doplň si)
další velká města: ____________________ (doplň šest měst)
Vystřihni si mapu z přílohy v PS, nalep ji do sešitu.
Sleduj video z učebnice, pracuj s textem v učebnici na s. 10 a 11.
V nalepené mapě
-
vyznač žlutou barvou krajské město
-
popiš kraje, které sousedí s Jihočeským krajem
-
povrch - vyhledej 5 údajů z videa (popř. z učebnice), sám si zakresli Novohradské hory. Používej odstíny hnědé barvy.
-
vodstvo - modře obtáhni řeky, nevynechej oblast rybníků.
-
zemědělství - ___________________ (napiš pod mapu, dohledej si informace)
-
průmysl - ______________________ (napiš pod mapu, dohledej si informace)
-
Pozorně si prohlédni vystřiženou mapu. Jsou na ní čísla 1 až 10. Popiš, co čísla označují, napiš si do sešitu.
Informace vyhledávej v mapě v učebnici na s. 10, vysvětlivky značek z mapy najdeš na začátku učebnice.
Nápověda pro práci:
1. řeka ________________ (pravý přítok řeky Vltavy) Omlouvám se, udělala jsem dodatečnou opravu.
2. řeka ________________ (rýžování zlata)
3. nádrž _______________ (největší přehrada ČR)
4. _____________ prales
5. Hrad a zámek _____________ (UNESCO)
6. most v ____________ (nejstarší kamenný most v ČR)
7. město _____________ (město husitů)
8. Zámek ____________
9. rybník ____________ (největší rybník ČR)
10. Holašovice - náves (památka UNESCO)

Práci POŠLI ke kontrole.
Boubínský prales www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126666764-toulava-kamera/205411000320703/obsah/119124-boubin
ČESKÝ JAZYK
Dnes si procvičíme učivo z minulého týdne - SLOVESA - ZPŮSOB OZNAMOVACÍ.
Prosím, úkoly vypracuj do sešitu ČJ-Š. Začni psát na volnou dvoustranu.
Připrav si tabulky, které doplníš.
Pokud váháš nad správností doplněných slov, najdi si nápovědu v učebnici (od s. 88).
|
BÝT - čas přítomný |
VOLÁ - čas přítomný |
č. j. 1. os. |
jsem |
|
2. os. |
|
|
3. os. |
|
volá |
č. mn. 1. os. |
|
|
2. os. |
|
|
3. os. |
|
|
Minulý čas - sloveso BÝT, zvratná slovesa ČESAT SE a ZPÍVAT SI.
|
BÝT - čas minulý |
ČESAT SE – čas minulý |
ZPÍVAT SI – čas minulý |
č. j. 1. os. |
|
česal jsem se |
|
2. os. |
|
|
|
3. os. |
|
|
|
č. mn. 1. os. |
byli jsme |
|
|
2. os. |
|
|
|
3. os. |
|
|
zpívali si |
Přepiš a doplň toto cvičení do ČJ - Š.
Doplň vhodné slovo: JSEM - SEM / JSI - SI.
Poběžte rychle _____ ! Dnes _____ zaspal. _____ si nesedej! Proč _____ nepřišel? Vezmi _____ tu modrou čepici. Pojď _____ se mnou hrát! Vždy _____ ji měl rád. Proč _____ tak pyšná, Lucie? Děti pobíhaly _____ a tam. _____ zvyklý vstávat v sedm hodin. Přej _____ něco, rybáři! Ty _____ mě ale polekal! Obleč _____ šálu a rukavice. Napsal _____všechny úkoly. Kdo_____? Nevím _____ rady. _____ je vstup zakázán. Co _____ o tom myslíš? Ty _____můj nejlepší přítel. Nikomu ____ nechtěl ublížit.
-
Práci ze školního sešitu pošli ke kontrole nejpozději ve středu.
Učebnice - ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB.
Pročti si tabulku na s. 95.
Uč. s. 95/2 - napiš do školního sešitu.
-
Práci ze školního sešitu pošli ke kontrole nejpozději ve středu.
Ps s. 12/ jen cv. 1 a 2.
-
Rozkazovací způsob je opakování. Proto řešení s. 12 v PS uveřejním na stránkách v HODNOCENÍ UČIVA pod odkazem SAMOSTATNÁ KONTROLA. NEPOSÍLEJ.
MATEMATIKA
M PS s. 9.
-
Pošli ke kontrole nejpozději ve středu.
ANGLICKÝ JAZYK
Tvoření záporných vět z minulého týdne jste zvládli skvěle.
Dnes pokračuj s naučenými větami z minulého týdne.
Dokonči si cvičení v PS s. 35/5 (někteří už udělali).
Př. I get up at half past eight. I have breakfast at eight o´clock. .....
FREE TIME.
Učebnice s. 44 - pročti si cvičení 1 a 2.
Potěší Tě, že slovíčka už znáš. Pokud potřebuješ, použij slovníček v PS na s. 83.
Cvičení 2 jsou tři krátké texty. Pročti si je a pak přiřaď Molly, Kirkovi a Eddiemu předměty z obrázků nad texty (každému tři). Nemusíš nutně rozumět všemu. Zaměř se jen na to, co potřebuješ zjistit.
Ke jménu přiřaď pouze písmeno věci, řešení najdeš v DOMÁCÍ ŠKOLE pod odkazem ANGLICKÝ JAZYK.
Podívej se do NAUČ SE NOVÉ pod odkaz ANGLICKÝ JAZYK.
AJ PS s. 36 - pouze cv. 1, 2, 3 (cv. 4 NE!)
-
Práci v pracovním sešitě pošli ke kontrole nejpozději v pátek.

Týden od 30. 3. do 3. 4.
ČESKÝ JAZYK
Uč. s. 90 - Čas budoucí
Podívej se na oranžovou a žlutou tabulku.
Nauč se, co je to složený a jednoduchý tvar sloves
(možná si vzpomeneš, že už jsme si říkali).
Uč. s. 93 a s. 94 - Čas minulý - tabulky.
Více pozornosti věnuj tabulce na s. 94.
-
POZOR! BUDE SE TI HODIT!
Často se u zvratných sloves v minulém čase dělají chyby ve 2. osobě č. j.
oblékat se - 2. os, č. j. čas minulý - OBLÉKAL SES
hrát si - 2. o., č. j., čas minulý - HRÁL SIS
PS s. 10 cv. 1 a 2 (cv.3 vynech) - NEPOSÍLEJ, ŘEŠENÍ DÁM NA KONCI TÝDNE NA STRÁNKY.
s. 11/1, 2 a 3 - POŠLI NEJPOZDĚJI V SOBOTU.
- Gramatické kategorie podstatných jmen jsou: pád, číslo, rod, vzor
- Gramatické kategorie sloves jsou: osoba (1., 2. nebo 3.), číslo (jednotné nebo množné), způsob (oznamovací, rozkazovací nebo podmiňovací), čas (minulý, přítomný nebo budoucí.
Vzpomeň si - vzor: učí se - 3. os., č. j., způsob. oznam., čas přítomný
- Rada pro cv. 3: Rozkazovací věty nejdou převést do času minulého.
Ještě jedna nápověda: Totéž platí i pro věty přací.
MATEMATIKA
Připomeň si jednotky délky. (Stranu 9 zatím vynecháme.)
PS s. 10 (cv. 4 můžeš vynechat), ODEŠLI ke kontrole.
VLASTIVĚDA
Podívej se na Prahu a Středočeský kraj.
Do sešitu:
z PS z přílohy vzadu si vystřihni mapu Středočeského kraje.
Do malého sešitu napiš název kraje, po něj nalep mapu.
V mapě si vyznač údaje z textu v učebnici ze strany 8. Tvoje černobílá mapa by barvami měla odpovídat mapě v učebnici (např. nížiny zeleně, vrchoviny - hnědou, řeky obtáhni modře, zvýraznit si můžeš i větší města atd.).
Barvení ti pomůže vnímat údaje v mapě pozorněji.
Pod mapu si napiš tři zajímavosti - např. památky, průmyslové závody ....
ČESKÝ JAZYK
Ověřovací cvičení - uč. ČJ s. 83/8.
Piš podle vzoru: Hladoví (mladí) šakali - je to pro mě jediná kontrola, že dokážeš správně používat vzory přídavných jmen.
Cvičení pošli ke kontrole nejpozději ve středu.
V učivu se zaměříme tentokrát na slovesa.
Učebnice na s. 85 nabízí v přehledných tabulkách zopakování toho, co byste měli znát. Pozorněji si přečti přehled na s. 86 (možná už někdo zapomněl) a na s. 87.
Osoby sloves - připomenutí: v nabídce DOMÁCÍ ŠKOLA zvol odkaz NAUČ SE NOVÉ.
PS - dokonči rozdělanou s. 8, s. 9/2, 3, 4, 5 (cv. 1 vynech).
Vzpomeň si, že v koncovkách sloves v přítomném čase se píše vždy i/í - vozí, chválí, chválím, cvičíme ....
Práci v PS neposílej. Až budeš mít, zkontroluj si v nabídce HODNOCENÍ PRÁCE pod odkazem SAMOSTATNÁ KONTROLA (učivo je připomenutím již naučeného).
MATEMATIKA
Dokonči PS s. 7 (jen 11, 12, 13, 15, zbytek cvičení už máme). Stránku pošli ke kontrole do středy
PS s. 46 (cvičení 5 až 10) Neposílej, zkontroluješ si podle SAMOSTATNÉ KONTROLY.
Vzor pro cv. 5 a 6. Tento zápis dodržuj!
cv. 5 a) a= 6 cm
o = 4 . a (za písmeno a dosaď rozměr strany)
o = 4 . 6
o = 24 cm
cv. 6 a) a = 7 cm, b = 5 cm
o = 2 . (a + b)
o = 2 . (7 + 5)
o = 24 cm
ANGLICKÝ JAZYK
Téma: MY DAY
(s většinou slovíček jste se už setkali)
Využij odkaz ANGLICKÝ JAZYK,
je pod DOMÁCÍ ŠKOLOU.
Uč. s. 42. Pročti si věty pod obrázky. Zaměř se na modrý text.
Využít můžeš i slovníček v PS s. 83.
PS s. 34 (pracuj s pomocí učebnice). Neposílej, zkontroluješ si
v SAMOSTATNÉ KONTROLE.
PRESENT SIMPLE - označení pro přítomný čas prostý - nelekej se označení.
(používáme, když mluvíme o věcech, které se dějí opakovaně)
Uč. s. 43 cv. 3b - stále pracuješ s větami ze s. 42. Uč. 43 cv. 5a
Zkus si doplnit chybějící slovesa do vět. Piš třeba na papír.
Kontrola a další důležité informace jsou pod odkazem ANGLICKÝ JAZYK.
PS s. 35/3 (používej naučené), 4 (vyzkoušej si opět poslech). Pošli ke kontrole nejpozději v sobotu.

Týden od 23. 3. do 27. 3.
ČESKÝ JAZYK
1. Procvičovací cvičení - přídavná jména přivlastňovací
Cvičení přepiš, za přídavná jména napiš tvar vzoru.
Používej přehled vzorů v učebnici na s. 79.
Vzor: strýčkovy (otcovy) bačkory
Malířov_ výkresy, sousedčin_ děvčata, s matčin_m_ přítelkyněmi, Honzíkov_ vlasy, strýčkov_ sourozenci, dědečkov_ brýle, sportovcov_ výkony, Micčin_ koťata, Zdenčin_ bratři, tetin_ knihy, Petrov_ záliby, hudebníkov_ nástroje, sedlákov_ koně (1. pád), kuchařčin_ recepty.
2. Přídavné jméno podtrhni. Urči druh přídavného jména
(př. jm. tvrdé, měkké nebo přivlastňovací).
Doplň vynechaná písmena.
Vzor: dravý sokol - př. jm. tvrdé
hověz_ guláš - ________________________
bukov_ les - __________________________
kapitánov_ rozkazy - ___________________
hus_ brko - ___________________________
roztomil_ pejsek _______________________
3. Pracovní sešit s. 7/3, 4.
Napsaná cvičení 1 a 2 + dva úkoly z PS pošli ke kontrole nejpozději v sobotu 28. 3. Děkuji.
Příští týden bude ověřovací cvičení na přídavná jména tvrdá
a měkká.
Čekám, až budu mít všechna procvičovací cvičení z tohoto týdne.
Můžeš také procvičovat na našich stránkách.
MATEMATIKA
Obvody geometrických útvarů
Většina z vás - učebnice s. 124 a 125, děti s novou učebnicí vyhledají podle názvu kapitoly.
(Pro děti s novou učebnicí:
na naší s. 124 je obrázek tří dětí - Petra, Karla a Adama, na s. 125 je záhon
s tulipány).
Na stránkách si pročti barevné rámečky.
Prosím, pro výpočet obvodu (označ malým psacím o) čtverce a obdélníku používej vzorce:
čtverec o = 4. a
obdélník o = 2 . (a + b)
PS s. 45
U úkolů 2 a 4 vždy nejprve napiš vzorec pro výpočet.
Pak do vzorce dosaď čísla podle zadaných rozměrů a vypočítej.
Vzor: strana čtverce: a = 9 cm
o = 4. a o = 4 . 9 o = 36 cm
Hotovou stránku v PS pošli ke kontrole (nejpozději v sobotu 28. 3.).
VLASTIVĚDA
Zkontroluj si sám: PS s. 28/4
Dobrovolný úkol:
Získej jedničku! (Někomu by se hodně hodila!)
Pracuj s mapou a ke každému pohoří vyhledej nejvyšší vrchol a napiš jeho název.
Práci odešli.
PS s. 29. Pracuj s mapou.
Nápovědu najdeš i v učebnici na s. 72 (přehled učiva). Snad máme všichni stejné vydání učebnice.
Práci neposílej. Příští týden zveřejním řešení.

Český jazyk
Procvičovací cvičení
Hlídej si přídavná jména tvrdá (mladý, mladá, mladé) a přídavná jména měkká (jarní)
Za každé přídavné jméno napiš správný tvar vzoru!!
Př.: rychlí (mladí) běžci
Neobvykl_ dárek, ryz_ zlato, drz_ lidé, pštros_ vejce, ryb_ polévka, čokoládov_ dort, koz_ sýr, se zdrav_m rozumem, s mal_m_ dětmi, bez ciz_ch věcí, na rozlehl_ch stepích, včel_ med, rychl_m během, v dubov_ch lesích, lv_ řev, vepřov_ řízek, hověz_ vývar, vesel_ žáci, velkolep_ plán, vytrval_ déšť.
ČJ uč. s. 79 - nově (koukni do odkazu Nauč se nové).
Uč. 80/2 napiš. Změna! - nepiš, projdi jen ústně s pomocí tabulky na s. 79.
PS s. 6
Všechny hotové úkoly pošli ke kontrole nejpozději
ve středu 25. 3.
Matematika
PS s. 5 a 6
Prosím, až budeš počítat písemné dělení dvojciferným dělitelem v M PS, používej pouze naučený zkrácený zápis.
Všechny hotové úkoly pošli ke kontrole nejpozději
ve středu 25. 3.
Anglický jazyk moje skupina
Prosím, odešli ke kontrole hotový PS s. 32.
Pročti si texty v učebnici na s. 41. Pozornost věnuj tabulce
ve cv. 5.
S pomocí mojí nápovědy si ji napiš do sešitu.
Nápověda:
Předložky on a at se používají v souvislosti s vyjádřením času.
Předložka on se používá u dnů v týdnu.
Předložka at se používá při vyjádření času podle hodin.
Př. on Monday , at four o´clock
V PS si pročti s. 75 přehled 4.1 a 4.2.
PS s. 33.
Písemně vypracované úkoly pošli ke kontrole nejpozději do pátku 27. 3.

Týden od 16. 3. do 20. 3.
18. 3.
Český jazyk
Uč. s. 77 - Skloňování přídavných jmen měkkých - pročíst.
Uč. 78/4 napiš a odešli ke kontrole na naseackodoma@centrum.cz nejpozději v pátek 20. 3. Za doplněné přídavné jméno dej vždy do závorky správný tvar vzoru.
Př. Od rybníka bylo slyšet žabí (jarní) kvákání.
PS s. 5. (U cvičení 1 a 4 používej tabulku v učebnici na s. 77). Hotovou stránku pošli ke kontrole na
naseackodoma@centrum.cz nejpozději do konce tohoto týdne.
Matematika
PS s. 8/4, 5, 6 a na straně 7 sloupeček při okraji. Strana 6/9.
Pokračuj v písemném dělení. Vyzkoušej si tyto příklady. U každého proveď zkoušku.
44 516 : 21 =
39 641 : 69 =
38 751 : 99 =
Pošli ke kontrole hotovou stranu 8 v PS a výpočty tří příkladů na písemné dělení do konce tohoto týdne.
Vlastivěda
Zopakuj si názvy pohoří České republiky. PS s. 28/4. Při práci můžeš použít mapu.
Anglický jazyk
Moje skupina - věřím, že se vám podařilo zopakovat si čas. To samozřejmě mohly i děti z druhé skupiny!
Teď si vyzkoušej PS s. 32 (může se ti hodit obrázek ze cvičení 1 v učebnici na s. 40). Udělej, co zvládneš.
Přírodověda
Paní učitelka posílá informace k učivu přes Bakaláře. Pokud byste měli problémy s jejich nalezením, napište do Dotazů k učivu na našich stránkách nebo mě kontaktujte (sms, e-mail - naseackodoma@centrum.cz).
Práce z přírodovědy bude zadávaná vždy v pondělí.
Český jazyk
16. 3.
Zopakuj si
Umíš třídit přídavná jména na
- 1. tvrdá (vzor mladý) - v 1. pádě čísla jednotného mají zakončení v rodě mužském -ý, v rodě ženském -á, v rodě středním -é.
Příklad: veselý muž, veselá žena, veselé dítě.
- 2. měkká (vzor jarní) - v 1. pádě čísla jednotného mají zakončení ve všech rodech -í
Příklad: cizí muž, cizí žena, cizí dítě
- 3. přivlastňovací
Příklad: Pavlův, Lenčina, tatínkův ...
Dnes ještě přídavná jména tvrdá - vzor mladý.
Ověřovací cvičení - cvičení napiš na papír, práci vyfoť a pošli na e-mail: naseackodoma@centrum.cz do středy 18. 3. do 20.00 hod.
Napiš podle vzoru: zdrav_ sportovec - napiš zdravý (mladý) sportovec
Nov_ den, s mil_m_ hosty, škodliv_ hmyz, poctiv_ žáci, pod štíhl_m_ topoly, prav_ včelí med, vesel_ lidé, obětav_ zachránci, v rozsáhl_ch borov_ch lesích, pomal_ jako hlemýžď, s leskl_m_ perlami, rozpustil_ chlapci, tříhlav_ draci, sychrav_ podzim, bíl_ dům.
ČJ uč. 75/6 - používej žlutou tabulku. Všímej si, jak se mění souhlásky. Stejně napiš cv. 7. Napiš k ověřovacímu cvičení. Vše vyfoť a odešli na naseackodoma@centrum.cz .
Matematika
PS s. 8/1, 2, 3 - jednotky délky.
Písemné dělení dvojciferným číslem
Vyzkoušej podle návodu.
Odkaz: www.youtube.com/watch?v=oLYEaE-UYU0
Teď počítej ty: 524 : 39 =
Nejde ti to? Využij nápovědu.

Vyzkoušet si tyto příklady. Počítej se zkouškou.
Ve středu uveřejním správné řešení.
Uděláš si učitele sám sobě a můžeš se i ohodnotit.
437 : 39 = 429 : 21 =
538 : 32 = 316 : 12 =
497 : 64 = 878 : 19 =
848 : 35 = 734 : 55 =
Anglický jazyk
Týden od 11. 3. do 13. 3.
Zdroj: Geometrie - sada plakátů - STIEFEL EUROCART s. r. o.